Admira 8 B
Film: 2 x 8 mm na denní cívce
Objektiv: Cinor 1:1.9, f = 12 mm od firmy Berthiot, Paříž
Pohon: Dvojité tažné pero s bezhlučným natahováním
Frekvence: 8 až 64 snímků/vteřinu, nastavitelná spojitě,
nebo jednotlivé snímky
Cena 950 - 1480 Kč podle objektivu - osazovaly se i Cassar, Mirar, Perlyn
Na československém trhu jsou v roce 1938 zároveň k dostání 8 mm kamery Agfa, Bell & Howell, Ditmar, Emel, Eumig, Kodak, Siemens, Zeiss Ikon a svoji první osmičku právě začal prodávat také švýcarský Paillard-Bolex. Konkurence jako hrom.
Pro některé účely amatérské osmičky nestačily. Pro kvalitnější reportážní záběry anebo pro movitější amatérskou klientelu byly určeny šestnáctky. V brněnské Suchánkově továrně nezaspali. Akro - Admiru, jejíž výroba skončila v roce 1937, nahrazuje modernější přijímačka. Je, stejně jako Admira 8B, čtvercového průřezu. Na otočné destičce má dva vyměnitelné objektivy a je osazena průhledovým hledáčkem s nastavitelným vyrovnáním paralaxy, který lze navíc volitelně nasadit nahoru na kameru, nebo na její bok. A perlička: Volitelně lze - namísto pohonu pérem - natáčet jako v dřevních dobách prvních kameramanů přímo kličkou!
Admira 16 D
Film: 16 mm na denní cívce
Cena cca 4370 Kč podle objektivu
Nezapomíná se ani na osvětu. Například nakladatel E. Beaufort na Jungmannově třídě 21 v Praze II vydává v překladu Miloslava Hlaváče knihy Fr. Williho Frerka "Moderní amatérská kinematografie". V "Knihovničce kinorádce" (sešity po 7,50 Kč) pak od stejného autora "Filmovat - ale dobře", dále od Dr. K. Raphaela "Kinoamatér na cestách" nebo "Umělecké základy amatérského filmu" A. M. Joklové. Je to málo oproti záplavě publikací určených fotografům, kterých oproti filmařům bývalo a stále je mnohem více.
Z roku 1938 ještě neutečeme, vrátím se k němu v dalším příspěvku, na který se zatím můžete těšit :-)
nebo jednotlivé snímky
Cena 950 - 1480 Kč podle objektivu - osazovaly se i Cassar, Mirar, Perlyn
K natahování slouží očko z tlustého drátu |
Správným nastavením hledáčku se vyloučí paralaxa |
Na československém trhu jsou v roce 1938 zároveň k dostání 8 mm kamery Agfa, Bell & Howell, Ditmar, Emel, Eumig, Kodak, Siemens, Zeiss Ikon a svoji první osmičku právě začal prodávat také švýcarský Paillard-Bolex. Konkurence jako hrom.
Pro některé účely amatérské osmičky nestačily. Pro kvalitnější reportážní záběry anebo pro movitější amatérskou klientelu byly určeny šestnáctky. V brněnské Suchánkově továrně nezaspali. Akro - Admiru, jejíž výroba skončila v roce 1937, nahrazuje modernější přijímačka. Je, stejně jako Admira 8B, čtvercového průřezu. Na otočné destičce má dva vyměnitelné objektivy a je osazena průhledovým hledáčkem s nastavitelným vyrovnáním paralaxy, který lze navíc volitelně nasadit nahoru na kameru, nebo na její bok. A perlička: Volitelně lze - namísto pohonu pérem - natáčet jako v dřevních dobách prvních kameramanů přímo kličkou!
Suchánkova Admira 16 D |
Film: 16 mm na denní cívce
Objektivy: 1) Meyer Plasmat 1,5/25 nebo
Steinheil Cassar 2,8/20 nebo
Schneider Xenon 1,5/24
2) Meyer Tele Megor 4/100
Steinheil Cassar 2,8/20 nebo
Schneider Xenon 1,5/24
2) Meyer Tele Megor 4/100
Pohon: Dvojité tažné pero
Frekvence: 8 až 48 snímků/vteř. nebo jednotlivé Cena cca 4370 Kč podle objektivu
Nezapomíná se ani na osvětu. Například nakladatel E. Beaufort na Jungmannově třídě 21 v Praze II vydává v překladu Miloslava Hlaváče knihy Fr. Williho Frerka "Moderní amatérská kinematografie". V "Knihovničce kinorádce" (sešity po 7,50 Kč) pak od stejného autora "Filmovat - ale dobře", dále od Dr. K. Raphaela "Kinoamatér na cestách" nebo "Umělecké základy amatérského filmu" A. M. Joklové. Je to málo oproti záplavě publikací určených fotografům, kterých oproti filmařům bývalo a stále je mnohem více.
Z roku 1938 ještě neutečeme, vrátím se k němu v dalším příspěvku, na který se zatím můžete těšit :-)
Žádné komentáře:
Okomentovat